Aktualna obvestila

Odprte prijave za izobraževanje Podpora osnovnošolcem z disleksijo, disortografijo in disgrafijo

Pod zavihkom Izobraževalna dejavnost (Krajše oblike izobraževanja) začenjamo z zbiranjem prijav za vključitev v izobraževanje z naslovom Podpora osnovnošolcem z disleksijo, disortografijo in disgrafijo, ki ga bodo v januarju in februarju 2025 v okviru Svetovalnega centra Ljubljana izvedli dr. Tanja Černe, prof. def. DPO in FIBO (vodja izobraževanja), Kristina Čižman, prof. spec. in reh. ped., dr. Mateja Hudoklin, univ. dipl. psih., spec. klin. psih., dr. Marko Kalan, prof. def. DPO in FIBO in Herta Stojanović Filiplić, prof. def., log., spec. klin. log.

Več podrobnosti o izobraževanju in povezavo na spletno prijavnico najdete na povezavi: Svetovalni center, Ljubljana -- Dejavnosti: Krajše oblike izobraževanja (scoms-lj.si).


Odprte prijave na izobraževanje za pedagoške delavce z naslovom Program pomoči učencem s šibkimi izvršilnimi funkcijami

Pod zavihkom Izobraževalna dejavnost (Krajše oblike izobraževanja) začenjamo z zbiranjem prijav za vključitev v izobraževanje z naslovom Program pomoči učencem s šibkimi izvršilnimi funkcijami, ki ga bo v dveh petkovih srečanjih – 11. 4. 2025 in 25. 4. 2025, vsakič od 10.30 do 14.00, v okviru Svetovalnega centra Ljubljana izvedla dr. Mateja Hudoklin, univ. dipl. psih., spec. klin. psih.

Več podrobnosti o izobraževanju in povezavo na spletno prijavnico najdete na povezavi:  Svetovalni center, Ljubljana -- Dejavnosti: Krajše oblike izobraževanja (scoms-lj.si).


Odprte prijave za Seminar za vodenje malih skupin otrok s težavami na področju socialnih veščin

Pod zavihkom Izobraževalna dejavnost (Daljše oblike izobraževanja) začenjamo z zbiranjem prijav za vključitev v izobraževanje z naslovom Seminar za vodenje malih skupin otrok, ki imajo težave na področju socialnih veščin, ki ga bosta v šolskem letu 2024/25 v okviru Svetovalnega centra Ljubljana izvedli Irena Andolšek, univ. dipl. soc. delavka in Julia Tomšič Ivie, univ. dipl. psih., spec. klin. psih.

Več podrobnosti o izobraževanju in povezavo na spletno prijavnico najdete na povezavi: Svetovalni center, Ljubljana -- Dejavnosti: Daljše oblike izobraževanja (scoms-lj.si).


Odprte prijave za Vodenje skupin za učenje učenja za učence in dijake z učnimi težavam

Pod zavihkom Izobraževalna dejavnost (Daljše oblike izobraževanja) začenjamo z zbiranjem prijav za vključitev v izobraževanje z naslovom Vodenje skupin za učenje učenja za učence in dijake z učnimi težavami, ki ga bo v šolskem letu 2024/25 v okviru Svetovalnega centra Ljubljana izvedla dr. Tanja Černe, prof. def. za osebe z motnjami v duševnem, telesnem in gibalnem razvoju.

Več podrobnosti o izobraževanju in povezavo na spletno prijavnico najdete na povezavi: Svetovalni center, Ljubljana -- Dejavnosti: Daljše oblike izobraževanja (scoms-lj.si).


Odprte prijave za izobraževanje Značilnosti in oblike pomoči otrokom in mladostnikom z motnjo avtističnega spektra v učn

Pod zavihkom Izobraževalna dejavnost (Krajše oblike izobraževanja) začenjamo z zbiranjem prijav za vključitev v izobraževanje z naslovom Značilnosti in oblike pomoči otrokom in mladostnikom z motnjo avtističnega spektra v učnem procesu, ki ga bodo v mesecu marcu 2025 v okviru Svetovalnega centra Ljubljana izvedle Katja Stres Kaučič, univ. dipl. psih., spec. klin. psih., Nataša Mihevc, dr. med., spec. otr. in mlad. psih., dr. Tanja Černe, prof. def., Irena Andolšek, univ. dipl. soc. delavka.

Več podrobnosti o izobraževanju in povezavo na spletno prijavnico najdete na povezavi: Svetovalni center, Ljubljana -- Dejavnosti: Krajše oblike izobraževanja (scoms-lj.si).


Skupina staršev otrok z ADHD v Svetovalnem centru v šolskem letu 2024/25

Obveščamo vas, da tudi v šolskem letu 2024/25 v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše nadaljujemo z rednimi srečanji za starše nemirnih otrok.

KOMU JE NAMENJENA SKUPINA?

V skupino se lahko vključijo starši otrok, ki so obravnavani v Svetovalnem centru in imajo prepoznano hiperkinetično motnjo oz. ADHD.

Skupina predstavlja dopolnilo individualne terapevtske obravnave otroka in družine, zato je vključitev možna po predhodnem dogovoru s strokovnjakom/-injo, ki sicer vodi individualno obravnavo v SCOMS.

KAKŠEN JE NAMEN SREČANJ?

Glavni namen je oblikovati podporno skupino staršev, ki se srečujejo s podobnimi težavami svojih otrok, ki so nemirni, v vzgoji zahtevni, v šoli pogosto moteči, se težko zberejo, in skupaj s strokovnjaki iskati možne načine za lažje premagovanje težav, ki izhajajo iz te motnje.

KDO VODI SRAČANJA IN KDAJ POTEKAJO?

Srečanja vodijo strokovnjaki Svetovalnega centra, ki se vsakodnevno srečujejo s težavami, ki izhajajo iz ADHD: Bojan Belec, dr. med., spec. psihiat., dr. Bojana Caf prof.def., spec., dr. Tanja Černe, prof.def., dr. Marko Kalan, prof.def., mag. Lea Rotvejn Pajič, univ. dipl. Psih., spec. klin. psih.

Predviden je sklop 10 srečanj, od oktobra 2024, do marca 2025, dvakrat mesečno, ob SREDAH, od 17.00 do 18.30.

Okvirni datumi so:  16. oktober, 6. in 20. november, 4. in 18. december 2024

ter 8. in 22. januar, 5. in 19. februar, 5. in 19. marec 2025.

PROGRAM SREČANJ

Srečanja

Tema

Izvajalec

1

16. 10. 2024

UVODNO SREČANJE

Razumeti otroka z ADHD

mag. Leonida Rotvejn Pajič, univ. dipl. psih., spec. klin. psih.

Bojan Belec, dr. med., spec. psih.

2

6. 11. 2024

Pomoč otroku z ADHD pri razvijanju šolskih spretnosti I

 

dr. Tanja Černe, prof.def.

3

20. 11. 2024

Pomoč otroku z ADHD pri razvijanju šolskih spretnosti II

 

dr. Tanja Černe, prof.def.

4

4. 12. 2024

Otrok z ADHD  in izzivi v šoli

(komunikacija starši-šola; oblike pomoči v šoli)

 

dr. Marko Kalan, prof.def.

5

18. 12. 2024

Biti starš otroku z ADHD I

(Izzivi pri vzgoji, strategije za kvalitetno starševstvo, Kako ravnati ob različnih težavah: čustvene stiske, izbruhi jeze, druge pridružene težave ...)

 

mag. Leonida Rotvejn Pajič, univ. dipl. psih., spec. klin. psih.

dr. Marko Kalan, prof.def.

6

8. 1. 2025

 

Biti starš otroku z ADHD II

 

 

mag. Leonida Rotvejn Pajič, univ. dipl. psih., spec. klin. psih.

7

22. 1. 2025

Vloga zdravil kot ene od oblik pomoči in pomen zdravega življenjskega  sloga  pri otroku z ADHD

 

Bojan Belec, dr. med., spec. psih.

8

5. 2. 2025

 

Družine in zasloni

 

Bojan Belec, dr. med., spec. psih.

8

19. 2. 2025

Samoopazovanje in zmožnost sprostitve kot osnova za spoprijemanje s težavami I

(tehnike sproščanja za starše in otroke)

 

dr. Bojana Caf, prof.def., spec.

9

5. 3. 2025

Samoopazovanje in zmožnost sprostitve kot osnova za spoprijemanje s težavami II

 

dr. Bojana Caf, prof.def., spec.

10

19. 3. 2025

 

ZAKLJUČNO SREČANJE (predhodno zastavljena vprašanja; diskusija) VSEH izvajalcev in staršev ter  EVALVACIJA

B. Belec, B. Caf

M. Kalan, T. Černe

L. Rotvejn Pajič

KAKŠNA JE VSEBINA SREČANJ?

Predvidene teme posameznih srečanj so:

  • Razumeti hiperaktivnega otroka (osnovne značilnosti in narava težav ADHD, nevrobiološke osnove, vpliv ADHD na otroka, družino, šolsko situacijo, medosebne odnose, pomen staršev pri tem);
  • Pomoč otroku z ADHD pri razvijanju šolskih spretnosti
  • Otrok z ADHDin izzivi v šoli (komunikacija starši-šola; oblike pomoči v šoli)
  • Biti starš otroku z ADHD (izzivi pri vzgoji, strategije za kvalitetno starševstvo, Kako ravnati ob različnih težavah )
  • ADHD ter druge težave na področju čustvovanja in vedenja – kaj lahko naredijo starši? (čustvene stiske, izbruhi jeze, druge pridružene težave)
  • Vloga zdravil kot ene od oblik pomoči in pomen zdravega življenjskega sloga pri otroku z ADHD
  • Družine in zasloni
  • Samoopazovanje in zmožnost sprostitve kot osnova za spoprijemanje s težavami (tehnike sproščanja za starše in otroke)

KAKŠEN JE NAČIN DELA V SKUPINI?

Prepleta se strokovni in praktični del, z izmenjevanjem izkušenj, vajami in delavnicami.

KAKO SE PRIJAVITI ZA SKUPINO?

Po predhodnem dogovoru s strokovnjakom/-injo, ki sicer vodi individualno obravnavo v SCOMS, izpolnite spodnjo PRIJAVNICO.

Prijave so zaključene zaradi zapolnitve prostih mest.


Skupina staršev otrok z značilnostmi motnje avtističnega spektra v šolskem letu 2024/25

Obveščamo vas, da bomo tudi v šolskem letu 2024/25 v Svetovalnem centru organizirali srečanja za starše otrok z značilnostmi motnje avtističnega spektra. Prijavijo se lahko starši osnovnošolcev, pri katerih so prepoznane značilnosti motnje avtističnega spektra in so obravnavani v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše v Ljubljani.

Udeležba je brezplačna.

 

Vodja skupine: Katja Stres Kaučič, spec. klinične psihologije

 

KOMU JE SKUPINA NAMENJENA?

Skupina je namenjena staršem otrok, ki so obravnavani v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše v Ljubljani in imajo prepoznano motnjo avtističnega spektra ali nekatere značilnosti le-te.

Skupina predstavlja dopolnilo individualne terapevtske obravnave otroka in podporo staršem pri spoprijemanju z vzgojnimi izzivi.

NAMEN SREČANJ

Namen je oblikovanje podporne skupine staršev, ki se srečujejo s podobnimi vprašanji glede vzgoje svojih otrok, izmenjava izkušenj ter iskanje načinov za premagovanje težav v sodelovanju s strokovnjaki.

Na srečanja lahko prideta oba starša.

KJE BODO POTEKALA SREČANJA?

Srečanja bodo potekala v predavalnici Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše v Ljubljani.

PROGRAM

1. srečanje (9. 10. 2024: 17.30–19.00) – Katja Stres Kaučič: Motnja avtističnega spektra (MAS) in osnovne značilnosti v osnovnošolskem obdobju

2. srečanje (23. 10. 2024: 17.30–19.00) – Katja Stres Kaučič: Socialne veščine pri otrocih z MAS

3. srečanje (13. 11. 2024: 17.30–19.00) – dr. Tanja Černe: Izobraževalne potrebe otrok z MAS in načini podpore v domačem okolju

4. srečanje (27. 11. 2024: 17.30–19.00) – dr. Tanja Černe: Izobraževalne potrebe otrok z MAS in načini podpore v šolskem okolju

5. srečanje (11.12.2024: 17.30 – 19.00) – Katja Stres Kaučič: Čustvena regulacija otrok z avtizmom in podpora staršev          

6. srečanje (15.1.2025: 17.30 – 19.00) – Nataša Mihevc: MAS in pridružene motnje

7. srečanje (29. 1. 2025: 17.30– 19.00) – Irena Andolšek: Biti starš otroku z MAS

PRIJAVNICA


Obvestilo o načrtovanih izobraževanjih v šolskem letu 2024/25

V Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše tudi v šolskem letu 2024/25 načrtujemo izvedbo izobraževanj za različne strokovne profile pedagoških in zdravstvenih delavcev.

Več informacij dobite tukaj.




Arhiv obvestil:

Odprte prijave na Skupino staršev osnovnošolcev z disleksijo, disortografijo in disgrafijo 2024/25

Odprli smo prijave na Skupino staršev osnovnošolcev z disleksijo, disortografijo in disgrafijo 2024/25, ki jo vodi dr. Tanja Černe, prof. def. DPO in FIBO.

Prijave potekajo do najkasneje 16. septembra 2024 (oz. do zapolnitve mest) preko prijavnice, ki jo dobite pri srokovnjakih, ki obravnavajo vašega otroka, ali po e-pošti: tanja.cerne@scoms-lj.si.

Vabljeni.


Izšla je monografija dr. Tanje Černe Ocenjevanje in krepitev metakognicije pri učencih in dijakih z učnimi težavami

V Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše Ljubljana izdali novo monografijo z naslovom Ocenjevanje in krepitev metakognicije pri učencih in dijakih z učnimi težavami, ki je nastala pod avtorstvom dr. Tanje Černe, prof. defektologije, na podlagi relevantne strokovne literature in dolgoletnih strokovnih izkušenj s populacijo učencev in dijakov z različnimi učnimi težavami.

Monografijo lahko kupite preko spletne strani SCOMS: https://www.scoms-lj.si/si/publikacije.html.


Izšla je monografija dr. Bojane Caf z naslovom Gibalno-plesna terapija za otroke in mladostnike

V monografiji z naslovom Gibalno-plesna terapija za otroke in mladostnike avtorice dr. Bojane Caf je predstavljen teoretični vidik gibalno-plesne terapije, podprt s številnimi raziskavami, ki opredeli značilnosti, tehnike in terapevtske učinke ter analizo gibanja, strukturo in evalvacijo gibalno-plesnih terapevtskih srečanj in gibalno-plesno terapijo z nekaterimi skupinami otrok s posebnimi potrebami. Sledi praktična predstavitev gibalno-plesnih terapevtskih dejavnosti za otroke in mladostnike, razdeljena na tri področja: razgibavanje telesa in ogrevanje, osrednje dejavnosti ter zaključevanje in sproščanje.

Monografijo lahko kupite preko spletne strani SCOMS: https://www.scoms-lj.si/si/publikacije.html.


Izšla je monografija z naslovom Vodenje skupin za učenje učenja – strokovni napotki za izvajalce dodatne strokovne pomoč

Monografija z naslovom Vodenje skupin za učenje učenja – strokovni napotki za izvajalce dodatne strokovne pomoči je nastala pod avtorstvom dr. Tanje Černe, Lare Hodej, Brigite Jahić in Ane Šuštar Meglen na podlagi relevantne strokovne literature in dolgoletnih strokovnih izkušenj z vodenjem skupin za učenje učenja.

Monografijo lahko kupite preko spletne strani SCOMS: https://www.scoms-lj.si/si/publikacije.html.


Publikacija Pomoč anksioznemu učencu

V projektu Cool Kids – program premagovanja anksioznosti, ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje, smo izdali publikacijo »Pomoč anksioznemu učencu – priročnik za učitelje«, ki so jo napisale Polonca Čas, mag. Alenka Seršen Fras in dr. Mateja Hudoklin. Publikacija, namenjena prepoznavanju anksioznosti pri osnovnošolcih/-kah in srednješolcih/-kah ter pomoči v šolskem okolju, je na voljo brezplačno.

Pomoč anksioznemu učencu - priročnik za učitelje

 

Cool Kids® program za premagovanje anksioznosti je bil v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja zasnovan na avstralski univerzi Macquarie v Sydneyju. Razširjen je po celem svetu in se izvaja v 24 državah (v Evropi med drugim na Danskem, Norveškem, Finskem, Švedskem, Nizozemskem, Islandiji, v Italiji …). S projektom, ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje, bo tako do leta 2022 uveden tudi v slovenski prostor.

Gre za strukturiran program za otroke in mladostnike z anksioznimi težavami ali motnjami. Sestavljen je iz najmanj desetih srečanj, namenjen pa je otrokom in mladostnikom od sedmega do sedemnajstega leta ter njihovim staršem. Izvaja se v skupini ali individualno in temelji na kognitivno-vedenjski terapiji ter se usmerja v učenje praktičnih spretnosti za obvladovanje anksioznosti. 

https://coolkids.si/


Publikacija in zloženka o ADHD, priročnik o odklanjanju šole ter zbornik o komorbidnosti

V okviru projekta, ki ga je sofinanciralo Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije smo izdali publikacijo Biti starš otroku z ADHD, zloženko Izzivi staršev otrok z ADHD ter priročnik Odklanjanje šole - preprečevanje, prepoznavanje in pomoč.

Novost v naši zbirki publikacij je tudi zbornik Komorbidnost psihosocialnih motenj pri otrocih in mladostnikih.


Knjižica za starše: "MOJ OTROK NOČE V ŠOLO"

V okviru tematskega sklopa »Preprečevanje odklanjanja šole« v projektu, ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije, smo izdali knjižico za starše z naslovom »Moj otrok noče v šolo«.

V knjižici boste starši našli informacije o tem, kaj je odklanjanje šole, zakaj pride do tega vedenja, predvsem pa z njo želimo starše z informacijami o nekaterih dokazano učinkovitih strategijah obvladovanja problema odklanjanja šole pri vašem otroku. V njej boste izvedeli, kako poteka strokovna pomoč, kadar se pri otroku ali mladostniku soočamo z odklanjanjem šole.